top of page

זמן מלך/מלכה


תארי לך סיטואציה, את קמה בבוקר, נטולת דאגות, עוד חמימה משינה ואת יוצאת מהמיטה למציאות שבה אין לך שליטה על דבר. לא מתי את אוכלת ארוחת בוקר ומה שיש במקרר עבורך לאכול. לא יכולה להכין דבר לעצמך ומסתמכת רק על אדם אחר שיכין לך או יביא לך מהמדף הממש גבוה. את לא בוחרת מתי לצאת מהבית, מה ללבוש, איך מתלבשים בכלל? את נועלת את הנעליים אבל מישהו מעיר לך שהן הפוכות וצריך לעשות את הכל מהמתחלה. את נלקחת מפה לשם ללא שאלה. נזרקת למקום אחר שאומנם מוכר לך אבל דווקא היום לא התחשק לך להגיע אליו. גם שם יש לו"ז צפוף ביותר ולא מאוד מתגמש ליום שלא בא לך, לשעה שלא נוחה לך, לאוכל שלא מתחשק לך, לחברת ילדים אחרים מלאת קונפליקטים. את חוזרת הביתה לעוד החלטות שהתקבלו בלעדייך. את לא בוחרת מתי להתקלח ומתי ללכת לישון וכל זה יום יום. את צריכה להתמודד עם חוסר השליטה. עם חוסר בבחירה. נכון שלרובנו יש כאלה ימים, לרובנו יש עבודה שלרוב משימותיה מעיקות ולא רצויות, אבל רוב היום הבחירה בידינו, איך אנחנו תופסות את המציאות, הבחירה לבחור מסגרת אחרת, את האוכל המועדף עלינו, הבגדים שאיתם נוח לנו. עכשיו תחשבו על הילד/ה שלך. כמה בחירה יש להןם? נכון, הם לא יודעים אחרת אבל אני יכולה להתחבר להתנגדויות שלהם. סה"כ הם רוצים כמו כולנו בשליטה. לשם כך נוצר זמן מלך/מלכה 👑

בזמן הזה הילדים מחליטים הכל. זה זמן לבד עם אחד ההורים, זמן איכותי ומאפשר שנותן להם אוטונומיה מוחלטת על המתרחש. זה משחרר את הצורך המופרז בשליטה ברגעים אחרים חסרי מעוף, מאפשר שיח דו כיווני, מאפשר להם להתחבר ממקום אחר להורה שלהם שלרוב מחליט. נותן להורה להיות בעמדתם וכך להבין את החוויה שלהם טוב יותר.

אני נזכרת בילדות של עצמי, איך היתי משחקת עם החברה הכי טובה והיא תמיד אהבה להיות המלכה ולהגיד לי מה לעשות. זה היה כיף לכמה זמן ואז כשמפסיק להיות כיף אנחנו מתחלפות. אז ככה רק עם אמא או אבא. משחק תמים, מעודד את הילדים להתבטא בחופשיות, להסביר במילים את רצונם. מפתח שפה והבנה עמוקה של שיח מכבד, מקרב ואוהב.

אני ממליצה בחום למצוא זמן בשבוע שבו הילד/ה מקבלים זמן מלך/מלכה 👑

אתם קובעים כמה זמן ובאיזה תקציב אבל את כל השאר הילד/ה בוחרים.

הם יכולים לבחור לנסוע לג'ימבורי ולהדריך אתכם כמה גבוהה לקפוץ בטרמפולינה, לשחק בגינה מציאת המטמון כשאתם רק הולכים אחריהם והם מחליטים לאן ללכת ומה תמצאו, לרכב על אופניים ושאתם רק תחזיקו את הידית מאחורה בזמן שהם מתפעלים אתכם, הם יכולים לבחור זמן רגוע בבית ושרק תשחקו איתם משחק תפקידים שהם מחליטים הכל.


Recent Posts

See All
bottom of page